fredag 20 mars 2009

Ost- och vinkväll

Så har vi haft årets första ost-och vinkväll, lika gott varje gång. Vi köpte samma ostar som förra gången. Kalla oss fega men dom var ju så grymma!


Här ser vi en vanlig budget-Euroshopperbrie längst bak, extremt prisvärd! Längst fram är en valnötsost, sjukt god! Krämig i konsistensen med lite krisp i. Smakar lite glassaktigt tycker jag, fast en väldigt tjock och smakrik glass då.


Jag tror vi har enats om att den här var den bästa, eller? Den är hård, ska ätas i stavar och inte på kex. Som sagt, hård men liksom smälter i munnen och väldigt väldigt smakrik! Den heter Primadonna och är från och med nu given på ostbrickan :)


Över till vätskan! Mestadels drack vi Foot of Africa, gott vitt vin som alltid dunkar. Jag är ju inte vinexperten här, så jag överlämnar till er andra att recensera dryckerna närmare... Men jag ska träna upp CJ:en i mig, lovar.


Maya bidrog med ett rödvin. Ska inte ens försöka mig på att beskriva smaken eftersom det här är det första rödvin jag druckit på två och ett halvt år. Men det var gott och lättdrucket även för mig!

(Osten kommer från ost-och vinbutiken på gågatan, tack så mycket notan för marknadsföringen här kommer sen). Längtar till sommaren när vi ska sitta på uteserveringen där och dricka viiiin och frossa ost.

1 kommentar: