måndag 30 mars 2009

american pancakes

Hittade ett spännande recept på american pancakes som jag genast vart sugen på att testa. Måste även medge att bilden frestade mig en del, fick inte riktigt till samma slutresultat men det blev en perfekt brunch!

American Pancakes
2 st ägg
4,5-5dl vetemjöl
3msk strösocker
2 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
5dl filmjölk
1dl solros/matolja

1. Rör ihop de torra ingredienserna.
2. Blanda i filmjölk, olja och äggulor och rör ihop.
3. Vispa äggvitan till ett hårt skum och vänd (ner det i smeten.
4. Sätt på en stekpanna med smör,lägg i en klick smet och stek på medelvärme.



Här har ni då mitt resultat. Dock så hade jag varken glass, lite andra bär, bananer eller sirap (typiskt) men det gick bra ändå.

Här har ni då orginalbilden. Ett tips är alltså att garnera med lite bananer, glass, sirap och olika sorters bär exempelvis. Låt fantasin flöda helt enkelt. enjoy!

2 kommentarer:

  1. Nejmen, är det inte självaste blondinbellas recept?! :P fast det ser onekligen gott ut, och dina ser nästan lika goda ut! ;D

    SvaraRadera
  2. Tummen upp Appis! Haha, gillar ditt resultat med ;) Det måste vi äta någon söndag tycker jag

    SvaraRadera